Tuesday 7 February 2023

Morning Routine Seorang SuriRumah

Setiap pagi lepas breakfast dah pekena kopi secawan.. saya akan ronda my lil garden .. seronok tengok pepagi bunga2 telang & japaness rose yang kembang mekar..  orang kata dengan tanaman ni kena cakap2 skit dengan pokok2 ni.. hahah ntah la betol tak. Saya takde la bercakap directly, takut kang anak saya kata mommy ni betol ke tidak kan? 😁 Normally time ni la saya zikir pagi saya sambil hadap pokok-pokok ciptaan Allah ni.

Selalu settle dah my lil garden, its time saya amik suppliment saya. Hal garden ni selalunya cukup la sejam untuk saya jarangkan pengambilan coffee dgn daily suppliment saya.

Suppliment pertama yg saya capai semestinya Vita-Lea.  Pagi tadi  saya buka sekali tengak dah nak abis , cepat pulak vitaLea ni nak abis detik hati sy.  Tapi tak dinafikan vitaLea ni mmg wajib saya amik sejak… sy sendiri pon tak ingat. Sejak belajar sekolah menengah, sejak berkerja, sejak bersalin anak pertama sehingga dah 4 orang Vita Lea mesti ada stock dirumah.

 Vitalea merupakan multivitamin yg lengkap dgn 28 essential nutrient.. complete untuk kesihatan yg optimum.  Vitalea ni ibarat macam baja untuk badan kita. Day to day seorang housewife memang penat… sedikit sebanyak Multivitamin byk berikan saya tenaga yg pack dr pagi smpi malam. Mmg dah jadi suatu kemestian utk amik multivitamin ni. Even kalau terlupa pepagi nak amik vitalea ni, tgh hari bile dah nak drain energy tu cepat- cepat makan. Alhamdulillah segar sampai ke ptg.

Sand Paper Flower
Sand paper Flower

Bunga Telang Rose
Bunga Telang Rose


Teringat pesan Dr Redza haritu, suppliment ni sebaiknya di amik waktu sihat.. bukan waktu dah sakit. Dah sakit kita carik ubat utk solve the problem.  Tapi.. suppliment  just like baja yang membantu sel-sel badan yang kurang setiap hari. So keep on baja our body😊


My Lil Garden
Bayam & Sawi yang saya telek setiap pagi☺


#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023


*These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.. Penghantaran product Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. Pengedar Shaklee Elmina berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara PERCUMA? Email: ssarah.hussain@gmail.com. Call/Whatsapp:012-9188995.

No comments: