Tuesday 14 February 2023

SET KURUS SHAKLEE

Semasa BLNC 2023, haritu terdapat speaker Micheal Tan Cun menceritakan pengalaman beliau menurunkan berat badannya 20kg dengan menggunakan set Hello New You disamping mengamalkan Intermittent Fasting.

Kebanyakkan kita, bila fikir nak turun kan berat badan/ kurus ni mesti fikir diet; kurang makan, jangan makan dengan kuantiti yang banyak, puasa dan sebagainya.
Tapi terfikirkah kita, bila kita kurang makan meaning badan kita juga kurang zat. Dari mana kita nak dapat zat jika bukan dari makanan kan? Dan dari apa yang kita makan, cukupkah zat-zat penting masuk dalam badan kita?

Di sini, Shaklee ada memperkenalkan set Hello New You atau dikenali Set Kurus Shaklee. Set ini mengadungi Cinch, Lechitin , Omega & Herb Lax.  
Set kurus shaklee

Cinch Shake merupakan minuman yang berasaskan protein berfungsi sebagai meal replacement sepanjang process menurunan  berat badan. Pengambilan Cinch akan memberikan rasa kenyang yang memuaskan. Istimewa Cinch Shake ini adalah kerana mengandungi Leucine. Fungsi leucine ini menjaga jisim otot dimana ia bertanggungjawap untuk pertumbuhan otot dan mengekalkan pertumbuhan otot tersebut. Biasakan kita lihat apabila seseorang itu menurunkan berat badan dari besar ke kurus, perut & lengan mula lembik (flabby). Inilah yang dikatakan otot badan juga hilang ketika process menurunkan berat badan ni. Tak bagus ye kengkawan. Otot sangat penting untuk badan kita.

Kedua, kita juga memerlukan nutrient yang membantu kita memecahkan lemak dalam badan. Inilah fungsi Lechitin. Lechitin diestrak dari kacang soya tanpa menggunakan pewarna, mengawet atau pemanis. Lechitin boleh mengemulsikan/ mengurai
 lemak- lemak kepada size yang lebih kecik supaya mudah disingkirkan. Ia jugak menecegah mengumpulan lemak dalam hati dah menyingkirkan tosin dari hati.



Selain dari Lechitin, Omega Guard juga memainkan peranan penting untuk penyingkiran lemak. Omega Guard ini memainkan peranan penting dalam pembakaran lemak yang termendap. Lemak-lemak degil dibawah kulit, dalam salur darah & lemak yang berkumpul disekeliling organ. Sebab itu, Lechitin & Omega Guard ni bila bergabung, ia lebih mempercepatkan penyingkiran lemak.Bukan itu sahaja fungsi Omega Guard  dalam set kurus shaklee ni, ia juga mengingkatkan paras hormon Leptin, iaitu sejenis hormon yang mengawal selera makan. Leptin ini juga meningkatkan metabolisme, sekali gus membantu pembakaran lemak dalam badan. Fungsi ketiga Omega ini juga adalah ia membantu meningkatkan kadar rangsangan sensitiviti insulin dalam badan. Apabila kadar insulin rendah, pembakaran lemak-lemak terkumpul akan berlaku untuk ditukarkan kepada tenaga. Ini yang kita mahukan.

Herb-lax pula merupkan campuran tumbuh-tumbuhan (herbs) semulajadi. Salah satu ramuannya adalah daun senna, yang merupakan salah satu bahan laksatif semulajadi. (Laksatif =Bertindak bagi mempercepatkan menyingkiran makanan tidak hadam dengan sempurna) . Bagaimana dia berfungsi? Dengan merangsang pergerakkan usus, maka ia dapat melancarkan process perkumuhan dengan sempurna. Ia juga dapat membuang najis-najis lama yang tersekat dan tersimpan lama dalam tubuh. Oleh itu, segala toxic dalam badan jugak dapat dibuang. Uniknya Herb-lax ini, dia bukan macam julab ya, makan terus nak cari toilet. Dia membersihkan usus secara lembut, dia hanya berkesan 8-12 jam setelah mengambilan. Sebab itu, Herb-lax ini disaran ambil sebelum tidur ya.
supaya lancar perjalanannya esok pagi.
 
Set Kurus Shaklee



Disini juga saya senaraikan Vivix dalam set kurus shaklee ini. Kenapa vivix ya?
Ha ini kerana saya katagori kan Vivix ni sebagai super-vitamin.😍 Vivix ini diperbuat daripada 4 jenis tumbuhan yang tinggi antioksidan iaitu muscadine grape, carrot purple, european elderberry dan japaness knotweed. Vivix ini mengandungi Polifenol yang sanagt membantu untuk mengurangkan berat badan. Polifenol ini membantu menaikan metabolisme, meningkatkan sensitiviti insulin dalam badan dan ia akan mengurangkan rasa craving. 

Secara keselurahan, Set Kurus Shaklee ini boleh membantu seseorang untuk menurunkan berat badan. Walaubagaimana pun, ia memerlukan komitmen and usaha yang kuat untuk mencapai berat badan yang diingini. Perlu diingatkan juga penjagaan makanan juga penting dengan mengamalkan konsep suku-suku-separuh.Selain itu juga senaman juga perlu diamalkan bagi mempercepatkan process penuruan berat badan.
Tanpa usaha, macam mana nak dapat hasil kan?

Berminat? Jom hubungi saya.


#MegaBlogShaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#PengedarShakleeElmina

*These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease. Pengedar Shaklee Elmina berminat nak beli product Shaklee? Berminat nak JOIN AHLI Shaklee? Nak makan vitamin Shaklee secara PERCUMA? Email: ssarah.hussain@gmail.com. Call/Whatsapp:012-9188995.

No comments: