Saturday 25 February 2023

Best ke Community Shaklee? 9 Sebab.

Saya sebenarnya seorang pengguna Shaklee yang sudah bertahun-tahun lamanya. Mana taknya, saya mengenali Shaklee dari ibu bapa saya sendiri di waktu saya masih belasan tahun. Dari dulu saya perhatikan community Shaklee ni walaupon hanya dari sudut seorang pengguna sahaja, ia sangat menarik. Community yang terdiri dari perbagai generasi (tua & muda) malah pelbagai latar belakang yang berbeza. Community ini bila berjumpa sangatttt meriah.



Seperti sedia maklum Shaklee memang menawarkan 3C - Cash,Car & Convention. Tetapi disebalik itu terdapat perkara-perkara yang unik terhadap comminity ini.
Disini saya senaraikan 9 TOP reason kenapa Community Shaklee ini menarik.



1. Best Support systems 
 Dalam Shaklee ni, we all support each other. Walaupun berada dalam organisasi yang lain.. ( upline, downline, sideline) kami semua akan support each other. Dari group yang berbeza, akan saling memberi motivasi, sokongan, idea bagi menjayakan misi dan target kita. 

2. Product guide walau hanya consumer saja
Bagi seorang pengedar Shaklee, sudah menjadi tanggungjawap untuk menyampaikan segala info berkaitan shaklee kepada consumer tanpa ada apa-apa selindung. Walau bagaimanapun, sebagai consumer mereka juga boleh mendapatkan segala maklumat-maklumat terkini terus dari company melalui laman web shaklee dan yang terbaru shakleeToday. Maklumat dari sudut business, product guide, malah nota dari nutrision juga. 

3. Training offline & Online
Masih ingat lagi dalam ingatkan saya sewaktu masih student. Setiap hari Selasa, pukul 8.30 mak ,ayah saya akan bawa saya & adik ke kelas Shaklee secara Offline di branch Wangsa Maju ketika itu. Dizaman itu masih belum lagi dunia cyber.. masing-masing datang bersama buku nota, kerusi penuh singgah keluar kedai semata-mata untuk menuntut ilmu. Meriahhhhh..
Tapi sekarang zaman teknologi, walau dimana anda berada diseluruh Malaysia malah dunia boleh mengikuti kelas Online yang dianjurkan oleh Shaklee, upline even dari organisasi/group lain. Mudahkan?

4. Anyone can do this business.
Business Shaklee tidak memerlukan modal. Ini yang memudahkan lagi business ini dilakukan, dengan hanya bermodalkan yuran keahlian. Apabila anda sudah merasakan keberkesanan product shaklee ini, percaya la it speak for itself. Tak kira anda seorang pelajar, jurutera, manager, suri rumah semuanya berjaya menjalani business ini. Berjanjikan cita-cita & impian anda pasti berjaya.

5. Anytime and anywhere. Mobile business.
Shaklee, ia tidak mempunyai limitasi. Di mana sahaja anda berada, business Shaklee masih boleh dilakukan. Pergi holiday kemana sahaja, business tetap On ya. Nak pindah rumah ke, nak duduk kampung 3-4 bulann pon takde masalah. Tak terjejas pon business kita. 

6. Belajar dgn doktors and saintis and nutritionis.
Yang ini pon best sebab community Shaklee banyak memberi pendedahan tentang nutrisi dalam badan kita. Kelas nutrisi ini pon bukan sebarang orang yang beri, hanya nutrisionist dan juga pihak ketiga yang mempunyai kelayakkan dalam bidang perubatan dan nutrisi sahaja. Kelas-kelas sebegini betul-betul membuka mata ya.


7. Dual rewards. : Can earn income and healthy
Ini pon best juga ni, serampang 2 mata. Community shaklee kebanyakkannya; faktor utama mereka mencuba Shaklee ini bermula dari mencari vitamin sebagai alternative meds untuk mendapat kesihatan yang baik. Dan disitu kami mula "fall in love" dengan product Shaklee dan berkongsi kebaikkannya. Bila mula berkongsi, makanya kita dapat ganjaran wang dari Shaklee. So badan sihat , income pon terjana.. Best-Best.


8. Best reward system: cash, convention
😚 Yang ini ramai yang tahu Shaklee ada menjanjikan 3C - Cash, Convention &Car program apabila kita capai target-target yang dikehendaki. Shaklee menyediakan trip yang terbaik, pernah diluahkan dari tour guide yang bertugas (bukan dari Shaklee) mereka sendiri terkejut layanan dah tempat-tempat yang dibawa memang tidak semua travel agent akan bawa. Dah la bawa tempat-tempat best, duit belanja juga diberikan pada setiap peserta. Mau tak best. Malah Shaklee juga tidak menghalang kita untuk bawa sesiapa ahli keluarga kita dengan syarat memenuhi syarat-syarat ditetapkan.

9. Built legacy
Apabila kita telah berjaya mengkukuhkan organisasi kita dengan jayanya, kita pasti akan mempunyai impian untuk menjadikan kejayaan anda dapat dinikmati oleh ahli keluarga anda. Seperti Mr roger Barnett, CEO of Shaklee sendiri beliau meletakkan nama anak lelakinya di pintu pejabatnya dgn impian anaknya kan mewarisi legasinya. Ini lah keunikkan Shaklee, perniagaan anda sebenarnya boleh diwarisi oleh ahli keluarga anda.

Banyak lagi sebenarnya sebab-sebab BESTNYA COMMUNITY SHAKLEE ni..Business yang kids friendly, dapat berjumpa dengan ramai kenalan baru, dapat upgrade soft skills         
dan macam-macam lagi. 
Jomjoin saya dah rasakan sendiri betapa bestnya Community Shaklee ini.




#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#megablog


*These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan dinasihati untuk mendapatkan rawatan/konsultasi dari Doktor atau mana-mana pakar perubatan bertauliah.

No comments: