Saturday 29 April 2023

Seronoknya Sambut Hari Raya bersama Shaklee.

Butang aku mana PAHHHH....??

Fav movie sepanjang zaman


Itu la statement yang mesti setiap isteri ditanya di pagi raya kan?πŸ˜… Baru tang suami yang tanya tu.. belom anak-anak lagi.. Mommy, mana tengkolok iman? Dan sudah.. tengkolok pula dia nak. Anak pompuan pulak.. Mommy, nak make up! Mana make up mommy? Sorang lagi.. kang kasi kang habis jahanam semua make ni..πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… . Mommy... nak mommy mandikan juga!! si kecik pulak.😑

Tu tak kira lagi dalam kepala otak dok pikir kuah lontong, rendang tak panaskan lagi.. Ketupat lemang tak potong lagi ni.

Tabah la wahai isteri.. tabah la wahai ibu.
πŸ˜…πŸ˜…

Alhamdulillah, memang menjadi kebiasaan saya dipagi raya sebelom mommy ni bertukar menjadi Mommy Monster ; cepat-cepat la telan 2 biji B-Complex! Jangan kata mommy monster... Hugh Hogen, Shrek, Grinch semua yang hijau la nak muncul kalau tak amik B-Complex ni. 
Telan B-complex... istighfar skit.. Alhamdulillah Mood mommy dipagi hari insyallah seceria kanak-kanak disogok dengan gula-gula! πŸ˜‚

Mana tidaknya, hari-hari sebelum raya mak-mak la yang paling buzy. Beratur dipasar nak beli bahan-bahan juadah raya, nak kemas-kemas rumah, nak merendang toksah cakap la kan, dah la berejam nak masak.. tak kira lagi persiapan nak kopek bawang berguni kan? 

MasyaAllah secara general,  bukan sahaja kaum Hawa sahaja yang penat termasukkan la juga kaum Adam.  Minggu-minggu terakhir ramadhan tu memang la penat, dengan tak cukup tidurnya toksah kira la kan?. Malam berjaga, beritiqaf di masjid menjalani ibadah dengan sepenuh hati sedemi mencari malam-malam lailatulqadar, siang bekerja sama ada di pejabat/site begitu juga surirumah menguruskan keluarga.



B-Complex ini juga sebenarnya bukan sahaja membantu mengawal stress (dengan adanya B..) tetapi disebabkan rumusannya yang lengkap (B1-B12) ia juga boleh membantu menukarkan makanan kita kepada tenaga! Apabila makan-makanan kita bertukar kepada tenaga, insyaAllah kita dapat mengawal berat badan dimusim perayaan ini. 

Memang ramai dikalangan kita mengeluhkan berat naik dimusim perayaan ni, mana tidak weekend je berderet open house yang perlu dipenuhi kan? kadang-kadang tu selepas sebulan beraya pon masih ada jemputan πŸ˜…
Sebab itulah pentingnya mengambilan B-Complex ini. Bukan sahaja sekadar mengawal stress (stress hadap jalan jem), malah boleh kurus lagi. ( Klik disini)

Jemputan Open House Raya bersama Shaklee

Bercerita pasal open house, seronoknya nak berkumpul sanak saudara, jiran- tetangga, sesama keng-kawan yang dah berbulan atau bertahun tak jumpa. Memang itu la kan tujuan open house ni adalah untuk merapatkan siratulrahim. 

Walaupun dalam satu hari itu ada 2-3 jemputan, kita akan cuba gagahkan jua untuk menghadirikannya kan? Walaupon jarak di antara satu rumah ke satu rumah juga berjam  masa perjalanannya, kita hadapi juga. Tak kira lagi trafic jalanraya yang memang menguji kesabaran kan? 

Sebab itu bila musim raya ni, saya memang akan sentiasa bawa 2 supplement penting iaitu B-Complex & Hero Kiddo ketika menghadiri Open House.

B-Complex ni selalunya saya makan selepas  saya makan bagi membantu penukaran makanan kepada tenaga. Yer la kan, dah lepas satu open house nak ke satu lagi open house tu kadang-kadang punya la mengantuk kan? Perut dah kenyang, badan pon mula la cepat letih & mengantuk. So amiklah B-Complex. Insyallah badan akan segar dan minda pon akan alert.

Hero Kiddo ni pula memang sentiasa berada dalam kereta atau handbag saya. Sebelom keluar ke tempat-tempat yang ramai, saya perlu pastikan antibody saya, suami & anak-anak saya tip-top! Yer la kan sekarang ni macam-macam virus yang kita dengar, covid la, batuk selesema la, demam , influenza la. Nauzubillah. Raya-raya juga kan, kesihatan keluarga harus diutamakan. 
Hero Kiddo ni bagi saya senang dibawa kemana-mana, dan yang penting satu keluarga boleh makan dan menikmati manfaat dia. Yang dewasa, yang tua dan juga anak kecil memang laju tangan yang meminta.

Kebaikkan Hero Kiddo

B-complex dan Hero Kiddo ni biasanya memang saya ambil di siang hari. Walaubagaimana pun, disebelah malam pula ada 2 supplement yang saya ambil bagi membantu pembuangan toksik dan mempercepatkan process pembuangan. Yer la kan, siang hari perut dah makan macam-macam kan. Perlu la kita 'flush out' ya toksin-toksin yang membahayakan kesihatan. Jangan simpan pula, ini la punca pelbagai masalah kesihatan yang akan datang nanti. 

Dua supplement yang saya maksudkan adalah Alfafa & Herb Lax.
supplement ini dirumuskan khas untuk 'cleansing' usus, baik usus besar mahupun usus kecil. 



Itu la dia bila raya, memang tak dapat lari daripada juadah yang sedap-sedap. Berlemak, bersantan,berminyak serta kurang seratnya tapi nak buat macam mana kan memang makanan kita sangat sedap. Sangat rich with flavour gituw!😁

Apa yang kita boleh adalah dengan mengamalkan cara permakanan yang sihat, quantiti yang betul serta memastikan process pencernaan & pembuangan kita berjalan dengan lancar ya. Sebab itu la penjagaan usus amat dititik beratkan.

Haa nak  sambut Hari Raya bersama Shaklee juga demi kesihatan yang optimum?
Jom whatsapp saya. 😊


Akhir kata.. SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI - MAAF ZAHIR & BATIN

Dari saya & Keluarga😊

Sarah Hussain
Ibzani Amri
Faiq Iman
Fathia Imani
Fayyad Israr
Faris Isyraf


+These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan dinasihati untuk mendapatkan rawatan/konsultasi dari Doktor atau mana-mana pakar perubatan bertauliah.

No comments: