Tuesday 11 April 2023

BUSINESS : Business Online Yang Mudah

Zaman sekarang kalau tak ada internet mesti tak keruan kan?
Mana-mana sahaja kita pergi pon.. balik kampung ke, bercuti ker, even nak gi oversea pon sampai jer mesti check untuk on roaming kan? Anak-anak buah pon kalau datang kerumah dah pandai mintak password wifi kan? 😂 Zaman sekarang tanpa internet ni boleh jadi tak keruan kan?

Itu la namanya perubahan zaman, semua benda nak digitalize. Tambah pula selepas wabak Covid melanda, semuanya kita lakukan secara online. Pembelajaran disekolah kita digitalizekan melalui PDPR, bayaran bil-bil secara online & cashless, even nak beli barang-barang dapur dan keperluan lain pon kita boleh lakukan secara online kan. Yang penting ada talian internet.



Kadang-kadang terpikir tak nak cari side income atau berbusiness secara online?
Business Online yang tak pening-pening.. relex..dan tak stress pon.
Tapi macam mana ye? Apa yang penting dalam menguruskan business online?

Tips Menguruskan Business Online yang mudah.

1. Modal yang rendah
2. Tak perlu menguruskan stok
3. Flexible
4. Easy Excess.
5. Repeat Customer / High Demand.


Pengalaman Menjalani Business Shaklee.

Sebelom ini saya ada menjalani business kecil-kecilan dimana saya membuat custome made handbag. Ya Allah sesungguhnya bukan la mudah.
Modal untuk membuat sebuah beg juga bukan la modal yang rendah, tinggi untuk harga kain yang berquality dan cantik. Tak termasuk lagi kos-kos accessories yang diperlukan untuk menjayakan sebuah beg. Tenaga dan masa yang diambil sudah semestinya bukan sikit-sikit ya. 




Tetapi dengan Business Shaklee, memang saya boleh tarik nafas lega. Modal permulaan untuk berniaga dengan Shaklee hanyalah sekadar RM35, iaitu yuran keahlian sahaja. Dengan yuran keahlian anda dah boleh memulakan business Shaklee. Murahkan modal yang diperlukan?

Bagi mengurusan stok juga tidak perlu pening-pening. Dari pembungkusan sehinggakan ke penghantaran semua diuruskan oleh Shaklee. Dengan ini kita tak perlu risau kalau-kalau pembungkusan kita akan koyak ke, pecah ke semasa  process penghantaran ini kan. Semuanya Shaklee akan masukkan kedalam kotak kemas-kemas dan dihantar melalui Gdex. Kalau order dibuat kena waktunya, esok pagi dah sampi pada customer. Terbaik kan?

Dan yang paling saya suka business Shaklee ni sangat flexible dan easy excess. 
Inilah kelebihkan business Online. Dengan adanya talian internet, sangat mudah untuk membuat pemantauan terhadap prestasi business kita di mana sahaja anda berada.  Dengan adanya platform  'dashboard' yang disedia oleh Shaklee kita boleh monitor business secara detail. Setiap info mengenai product dan business Shaklee juga terdapat dalam  talian. 
Bayangkan anda tengah bercuti di pulau, tetiba mendapat order dari customer yang inginkan product dengan cepat. Tak perlu pening, tak perlu kalut.. buka sahaja website kita terus boleh order dan Shaklee akan hantar product itu secepat yang mungkin. Malah even kalau jumpa prospect di mana-mana sahaja pon kita boleh consult & daftarkan keahliannya serta merta. Bak kata anak saya.. Easy Peazy!

Dan yang paling-paling penting dalam mana-mana perniagaan pun adalah high demand.
Kita mahukan sentiasa ada pembelian/ customer yang mencari product. Ini termasuk lah pentingnya product yang berkualiti dan berkesan. 

Tahukan anda juga bahawa pharmaseutikal/ penjagaan diri merupakan salah satu
sektor peniagaan yang tidak akan terputus. Kepentingan terhadap kesihatan diri akan sentiasa diperlukan, selagi nyawa dikandung badan kesihatan sangat penting kan. 
Dan bagi business Shaklee juga kita tidak perlu risau kerana semua product Shaklee mendapat kelulusan KKM. Product Shaklee menjanjikan SAFE - PROVEN - EFFECTIVE. Bukan sebarangan ya..



Secara kesimpulannya, Business Online Shaklee sangat mudah. Hanya kemahuan dan komitmen yang diperlukan dalam menjayanya. Anda pon boleh lakukannya, hanya dengan menjadi  SID berdaftar dan berbekalkan bimbingan dan sokongan cari Community Shaklee anda pasti boleh. Jadi jom saya bantu anda untuk mendaftar menjadi Shaklee Independent Distrubutor (SID) dan kita dah boleh mulakan Business Online ini.

Inginkan keahlian percuma? Jom dapatkan Set Rahmah bulan ini. Hanya sehingga hujung bulan ya.


xoxo
SARAH HUSSAIN
SID 862703
Pengedar Sah Shaklee 


*These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan dinasihati untuk mendapatkan rawatan/konsultasi dari Doktor atau mana-mana pakar perubatan bertauliah.

No comments: