Tuesday 4 April 2023

Living in Shaklee's Legacy

Apabila kita sebut mengenai legasi, sudah pasti terlintas difikiran sesuatu kemahiran/skill yang akan diwarisi hingga ke anak cucu kan?

Tak kira la bidang apa pon sama ada perniagaan, kemahiran memanah atau bersilat sudah pasti kita anak mengajar anak-anak kita dengan harapan bahawa mereka akan mengambil alih tugas kita apabila kita sudah tua nanti. 

Disini saya bukan la nak menceritakan tentang Legasi Dr C Forest Shaklee.. tetapi Legasi yang diturunkan oleh Master Hajjah Salwa Master Hajjah Salwa & Hj Hussain. 
Dimana mereka mengenali Shaklee  daripada seorang sahabat kira-kira pada tahun 1996. Asbab kepada kesihatan Hj Hussain itu sendiri mereka mengenali Shaklee melalui Tn Hj Roslan. 

Hj Hussain diuji dengan kesihatan gout yang agak teruk. Di mana sampai suatu tahap ubat tahan sakitnya sudah tidak memberi kesan kepadanya. Disini la dia mencuba dengan perubatan secara alternatif iaitu dengan mengambil supplement. 
Mereka sangat gembira apabila mereka mula nampak perubahan yang ketara terhadap penyakitnya itu. 

Disitu juga mulanya mereka mengenali busnesss Shaklee.Sedikit sebanyak mereka belajar berkongsi kebaikan yang mereka merasai.  Di zaman ini, bukan semudah zaman teknologi, dimana semua kelas hanya dilakukan secara fizikal sahaja. Setiap minggu, mereka pastinya tidak akan melepaskan peluang untuk menghadiri kelas Shaklee di setiap hari Selasa & Khamis. Kelas-kelas ini hanya dilakukan pada waktu malam, memberi peluang kepada semua ahli menghadirinya selepas office hour.

Pengedar Shaklee Elmina
Having lunch dengan geng Shaklee ..siap bawak cucu.😎


Berpuluh tahun mereka menerajui  perniagaan Shaklee ini, sedikit sebanyak memberi impact kepada kami ; anak-anak mereka. Sejak dari bangku persekolahan lagi kami dibawa bersama mengenali dan mempelajari business Shaklee ini. Mereka berkongsi ilmu-ilmu nutrisionist  sehinggakan suatu masa dahulu, mak ada berniat mahukan saya atau adik untuk sambung belajar dalam bidang nutrittion. Tapi sayangnya minat kami dalam bidang lain.

Akan tetapi.. sejauh mana pon kami pergi menceburi bidang yang kami minat.. akhirnya membawa kami semula ke perniagaan Shaklee.  
Abang sulung saya, Master Naquib  dahulunya seorang jurutera Petronas & isteri Master Norita Master Norita bekas tenaga pengajar juga sekarang menumpu sepenuh masanya dengan Shaklee.
Saya sendiri seorang jurutera Oil & gas selama 11 tahun juga menumpu sepenuh masa dengan Shaklee.
Adik bongsu saya juga seorang executive HR kini juga dalam perniagaan Shaklee.

Pengedar Shaklee Elmina
Master Celebration 


Sinilah saya katakan Living in Shaklee Legacy.
Dari generasi pertama turun ke generasi ke-dua.
Malah generasi ke-tiga juga sudah dimulakan .. iaitu anak buah saya juga sudah memulakan langkahnya.😍

Business Shaklee ini memang boleh diwarisi kepada anak cucu walau bagaimanapon sudah semestinya terdapat syarat-syarat yang diperlu dipatuhi. 
Walaupon mak & ayah boleh mewariskan kepada kami, tapi lebih untungkan sekiranya kami sendiri juga membina legasi kami sekaligus membesarkan lagi legasi mak & ayah kan?

Pengedar Shaklee ELmina
USA trip yang ditaja oleh Shaklee

Pengedar Shaklee Elmina
Masih kecik lagi anak buah saya masa ini.

Pengedar Shaklee Elmina
Seronokan dapat percutian ditaja penuh untuk seluruh ahli keluarga?


Seronokkan dapat berjalan seluruh dunia bersama keluarga besar...bukan itu sahaja dengan  Shaklee , ibu saya yang berumur 72tahun selalu dianggap berumur 50-an. Awek muda gitu. 😊

Walaupon perjalanan saya dalam business Shaklee ini masih panjang. Masih banyak lagi cabaran-cabaran yang perlu saya hadapi.. saya juga mempunyai impian untuk mencapai kejayaan yang sudah mereka kecapi. InsyaAllah. Doakan saya ya.😊


*These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan dinasihati untuk mendapatkan rawatan/konsultasi dari Doktor atau mana-mana pakar perubatan bertauliah.

No comments: