Thursday 16 March 2023

Kenapa Shaklee Bukan Supplement Terbaik di Malaysia?

SHAKLEE BUKAN SUPPLEMENT TERBAIK DI MALAYSIA?

Oh TIDAK... Dalam kelas online yang saya hadiri dengan community Shaklee ada mengatakan bahawa apabila kita cuba search supplement dia Malaysia.. Shaklee bukan la pilihan pertama dalam carian Google.

Macam mana boleh jadi macam ni? Apa yang membezakan Shaklee dengan supplement yang ada di pasaran sekarang?

Saya merupakan pengguna Shaklee tegar sejak saya berumur 15 tahun (2018), asbab ayah saya yang mengalami pengakit Gout yang agak kronik. Sejak dari situ, ibu saya Hj Salwa mula nampak keberkesanan product Shaklee ini pada ayah saya dah menyuruh saya & adik beradik saya mengamalkan Shaklee sebagai seorang pelajar.

Dari seorang pelajar kepada seorang yang bekerjaya. Masih segar dalam ingatan saya sewaktu saya di Doha,Boss saya suka berikan tugasan yang multitasking. Kekadang stress juga sbb task orang lain kita jugak kena involved. Bila complete, mesti dia cakap.. "Sarah ni mesti makan Shaklee B-Comp byk sgt ni!"😁. (Rindu pulak zaman kerja)
Dan dari seorang bekerja kepada seorang ibu.. dan dari ibu juga saya kongsikan kebaikkan Shaklee bersama anak-anak dan suami.

Pengedar Shaklee Elmina
Recognition Rally pada tahun 2014..Masih seorang pelajar

Jadi kenapa Shaklee Supplement Terbaik ?

1. Shaklee menghasilkan Product yang Telus & Selamat.
   Shaklee menititk berat faktor QUALITY. Bahan-bahan yang digunakan bagi menghasilkan sesuatu product itu juga dipastikan dari bahan yang bermutu tinggi. Bahan yang Non-GMO (non Genetically Modified Organism), gluten free dan Organic.

Kajian yang dibuat di atas satu product juga menjalani 350 kajian terhadap bahan tercemar (harmful contimination) bagi memastikan product yang terhasil SELAMAT, BERKUALITI Dan BERKESAN.

Secara asasnya, Shaklee tidak mengandungi Paraben, Triklosan, Phthalates, natrium lauril Sulfat (SLS), natrium lauryl eter Sulfate (SLES), 1,4 dioksana atau propilena glikol dan lain lagi.

Shaklee juga tidak mengandungi bahan- bahan tiruan:
  • Tiada bahan pewarna
  • Tiada perasa tiruan
  • Tiada pengawet tiruan
  • Tiada MSG
  • Tiada lemak Trans
Sehingga kan kesatu tahap di mana, cara pembungkusan product juga di kaji. 
Sewaktu ibu & ayah saya ada melawat kilang Shaklee dia US, mereka ada menunjukkan bagaimana cara pembungkusan product Shaklee dia uji dengan menggoncang  dan dikenakan suhu yang tinggi. Ini bertujuan untuk memastikan nutriet tidak terjejas sepanjang penghantaran.
Sampai ke tangan customer Shaklee memikirkan keselamatan productnya😎

Pengedar Shaklee Elmina
Read.. not a single cell harm ya.


2. Syarikat yang bereputasi tinggi.
Syarikat Shaklee ditubuhkan pada tahun 1956, iaitu 67 tahun yang lalu di pasaran dunia. Walaubagaimana pun, kajian terhadap supplement bermula awal lagi dari itu iaitu sejak 1915 dimana terhasilnya Vitalized Mineral oleh Dr Forrest C Shaklee sendiri.
Sudah melebihi 100 tahun innovation ini. Dan lagi uniknya,  product ini juga masih ada sehingga hari ini. 

Bukan product Vita-Lea sahaja yang masih kekal, malah contoh lain adalah product ESP yang lahir pada tahun 1961, masih kekal ke hari ini.

Ini menunjukkan bertapa kommited Syarikat Shaklee dalam menghasilkan Supplement terbaik di dunia.

Pengedar Shaklee Elmina


3.  Product yang terbukti berkesan.
Keberkesanan product bukan sahaja dari lambakkan testimoni yang ada dikongsi dimedia sosial. Malah lebih mengkagumkan apabila product yang sama juga digunakan bagi para atlit seluruh dunia dan juga para angkasawan!

Ini menunjukkan bertapa uniknya Shaklee menghasilkan product yang bukan sahaja selamat malah menunjukkan kesan yang sangat mengkagumkan!
  • Shaklee menghasilkan  dan membekalkan minuman rehidrasi, Astro-Aid untuk angkasawan. Minuman ini dihasilkan untuk mengelakkan masalah hiderasi dikalangan angkasawan. Product ini dihasilkan sejak 1993 sehingga hari ini.
  • Golongan atlet antarabangsa yang tepilih  bagi membuktikan bahawa dengan pengambilan Shaklee ini SELAMAT malah memberikan hasil yang memberangsangkan.
  • Ekspedisi dunia yang kebanyakkan dilakukan secara solo!


4. Mempunyai barisan saintis yang berwibawa.
Syarikat Shaklee sangat unik di mana ia mempunyai lebih 100 orang Saintis yang bekerja sepenuh masa.Ini menunjukkan bertapa tinggi komitmen yang diberikan oleh Shaklee bagi menghasilkan product yang bermutu. 

Antara saintis seperti Dr Elizebert Blackburn (pernah memenagi anugerah Nobel pada tahun 2009 diatas kajian mengenai Telomere Study), Dr Yasuhiko Kojima yang menemui Interferon serta banyak lagi. Malah banyak lagi kajian-kajian yang dibuat oleh saintis Shaklee boleh kita baca. (klik sini)
 

5. Product yang Lengkap untuk semua golongan.
Supplement Shaklee boleh dikatakan juga lengkap untuk setiap golongan manusia. Baik lelaki, wanita, warga emas mahupon kanak-kanak yang memerlukan nutrien yang lengkap. Shaklee juga melitupi segala pengurusan harian seperti pengurusan berat badan, penjagaan kulit,penjagaan rambut, keperluan untuk bersukan atau kesihatan harian. 
Product Shaklee juga disesuaikan untuk memenuhi keperluan individu seperti; 

Mungkin inilah sebab kenapa Shaklee tidak tersenarai Supplement Terbaik di Malaysia, ia kerana SHAKLEE SUPPLEMENT TERBAIK DI DUNIA.


Untuk pengetahuan,  Shaklee juga telah dinobatkan sebagai Trusted Brand Award bagi katagori Vitamin & Health Supplement untuk 2 tahun berturut 2021 & 2022 yang dianjurkan oleh Readers Digest. Anugerah ini mengambil kira criteria ;
  • Kradibiliti Syarikat ( 67 tahun dipasaran dunia, 25 tahun di Malaysia)
  • Product yang selamat dan berkesan.
  • Memiliki kelulusan KKM serta sijil Halal yang diiktiraf oleh Jakim

Dasyatkan diwaktu dunia dilanda wabak Covid, Supplement Shaklee menjadi pilihan sebagai Gold Award Winner bagi kategori Vitamins & Health Supplement.

Secara kesimpulannya, product Shaklee ini adalah supplement terbaik di Malaysia. Ia direka bagi memenuhi segala keperluan masyarakat Malaysia. Saya sendiri sudah berpuluh tahun mengambil product Shaklee dan saya amat yakin akan keberkesanannya.

Jika saya sudah mempercayainya, anda bila lagi?😊



#PengedarShakleeElmina
#MegaBlogShaklee
#ShakleeTriumph2023
#ShakleeTrive2023


No comments: