Friday 10 March 2023

Menyusu dengan Set Puasa Shaklee

Aduhhh bulan pose ni mesti susu badan tak banyak kan?

Mesti ada mommies disini yang terpikir macam tu kan? Ya Allah saya sendiri walaupon anak bongsu ni dah 2 tahun masih lagi menyusu badan.. dan setiap kali puasa mesti extra penat. Ye la kan, ibu menyusu ni walaupon nampak sempoi jekan menyusu anak sambil baring-baring ni sebenarnya membakar kalori ya.  Dengan menyusu badan, mommies mesti rasa penat kan?? Tak kira lagi dahayanyaaaa bila lepas menyusu kan.

Saya masih ingat lagi masa menyusu anak no 1 saya pada tahun 2014.. anak lelaki pulak tu kan. Dia punya la ‘mengempeng’ la org johor kata… setiap sejam ya ( Not kidding ya). Sangat kuat menyusu!! Time itu juga berniat nak puasa penuh since dah confirm memang boleh puasa penuh kan. Malas betul pikir nak kena ganti-ganti puasa ni.😝

Alhamdulillah sangat  Shaklee banyak sangat membantu terutamanya dibulan puasa.



Bulan ni Shaklee ada membuat promo Ramadhan Set 1-2-3. Bila tengok Set ni sangat la sama dengan apa yang saya amalkan dahulu iaitu ESP, Cinch & Performance Drink. The BEST... Best sangat untuk membantu saya berpuasa dah menyusu, dari 2013 sehingga la hari ini.



Berpuasa dengan set Ramadhan ni semudah 1-2-3.
  1.  ESP : Minuman berasaskan Protein yang membekalkan 9 asid amino yang perlu untuk membantu anda kekal bertenaga dan sebagai asas untuk kehidupan yang lebih lama dah sihat. Ini lah suppliment yang sangat penting/asas dalam process penyusuan juga. Baik untuk ibu dah bayi.
  2. Cinch : Sebagai Meal replacement yang lazat dah berkhasiat dengan adanya Luesin ia dapat membantu kekal bertenaga serta menyurangkan selera makan. Penting tau, dah la lepas bersalin - nak raya.. mestila nak dapatkan shape masa anak dara kan?😚
  3. Performance Drink: Ini la penyelamat ibu-ibu menyusu untuk kekal hydrate. Minuman yang mengandungi 6 jenis elektrolit yang membantu mengekalkan kandungi air dalam badan mencukupi.
Pengedar Shaklee Elmina

Bulan Ramdhan, bulan yang mulia. Rugi rasanya bila kita tak grab bulan ini untuk memperbaiki diri, menambahkan amalan. Betul tak? Dengan bangun awal siapkan sahur, kemudian nak uruskan anak-anak lagi, bagi yang bekerja nak kena commute ke tempat kerja dah masalah terbesar bila nak pikirkan juadah berbuka lagiπŸ˜…πŸ˜….... Penatkan? 

Takpe, InsyaAllah dengan mengamalkan Set Ramadhan berserta tips di bawah ia pasti membantu.
  1. Tidur yang mencukupi. 
  2. Keep hydrate!
  3. Mengamalkan makanan yang seimbang ; Suku-suku Separuh
  4. Menjaga system pencernaan dengan baik supaya mengelakkan masalah sembelit.
  5. Mengurangkan makanan berminyak, pedas, kafein untuk mengelakkan masalah pedih ulu hati.
Set Puasa Ramadhan sini bukan sahaja berkhasiat untuk para ibu-ibu menyusu sahaja, malah ia juga boleh dinikmati oleh setiap golongan. Para bapa, warga emas malah anak-anak jugak boleh menikmati dah merasakan kesegarannya. Dan selalu menjadi perbualan bila ada masalah gastric atau gerd dibulan Ramadhan ni kan. Nak tahu cara mengatasi masalah gerd ni dengan  Set Puasa boleh baca artikel dari GeehaAman ni.

Jom dapatkan Set Ramadhan 1-2-3 ini dengan mengubungi saya. InsyaAllah saya akan bantu.

p/s: Jangan pikir panjang, set Ramdhan ni dapat percume Shaker. Senang sgt, shake-shake je dah settle!


#BlogMegaShaklee2.0
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#PengedarShakleeElmina


*These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan dinasihati untuk mendapatkan rawatan/konsultasi dari Doktor atau mana-mana pakar perubatan bertauliah.

No comments: