Tuesday 14 March 2023

Kurus Sebelum Raya dengan Set Kurus Shaklee

Boleh button lagi tak Baju kebaya ni?

Dilema mak-mak. Bila buat persiapan untuk raya ni selalunya mak-mak ni mendahulukan keperluan anak-anak dah suami dahulu. Bila persiapan diri sendiri mesti risau pada penampilan diri dahulu. Betol tak?

Kadang-kadang mata wanita ni memang la nampak baju yang dijual semua cantik-cantik. Tapi bila kita cuba... aduh, rasa tak sesuai la dengan badan. Warna & design tudung ni cantik gila tapi, tak kena la pulak pada kulit. 😖 Aduh kulit pulak baru je sunburn ni.. jeragat pon toksah cakap la kan. End up, cari balik baju lelama kan, dah  tu risau pulak tak muat la pulak!😓

JOM KITA RESET BADAN KITA.

Yer bukan komputer atau Hp je kena reset. Badan kita pon kena reset. Sebab itu la dalam Islam dikita disuruh berpuasa di bulan Ramadhan selama 30 hari. Pada masa inilah badan kita akan di reset. Seluruh organ dalaman akan berehat setelah bekerja sepanjang masa. Dengan reset inilah membolehkan badan kita kembali berfungi dengan baik. Memperbetulkan semula pattern permakanan kita untuk organ-organ badan mendapat zat yang lengkap.

Pengedar Shakle Elmina
Jom lihat apa berlaku bila badan berpuasa.


Ramadhan pon dah dekat sangat. Bulan yang sangat berkat. Rugi rasanya sekiranya kita melepaskan peluang ini . Bukan sekadar untuk menurunkan berat badan, tetapi banyak juga yang kita boleh dapat mencapai impian itu
  • Reset/Rehatkan badan supaya organ dalaman kita dapat berfungsi dengan lebih baik.
  • Mengembalikan kulit yang sihat.
  • Dengan badan yang sihat dah segar dapat melakukan ibadat dengan baik
Jom reset dengan Set Puasa Shaklee.... Nnti bila raya, tersenyum indah sambil bisik dihati...... Hello New You.😎

Pengedar Shaklee Elmina
Nutrien yang diperlukan dalam proces nak kurus.


Pengedar Shaklee Elmina


Sebelum ini saya ada menceritakan mengenai Set Kurus Shaklee & Set Puasa Shaklee.
Jangan pening-pening.. bunyi macam banyak je kan product yang perlu diambil.
TIDAK.... product yang sama, fungsi yang sama juga tetapi kita gabungkan untuk effect yang MELETOP!.
Jom saya recap product yang penting dalam menjayakan misi Kurus Sebelum Raya terutama dibulan Ramadhan ni.

1. ESP:  Minuman Protein yang berasakan dari tumbuhan yang berkualiti. Ia membantu berikan tenaga yang berpanjangan dengan membina asas/sel badan yang sihat & kukuh.

2. CINCH: Membantu membakar lemak dan membina otot secara berkesan dengan adanya Leusine. Leusine bertindak dengan membantu 
membina dan mengekalkan otot untuk berat badan yang lebih tegap dan sihat. Ia mengandungi 20 jenis vitamin dan mineral penting. Dengan ini ia dapat menampung kekurangan nutirisi sekaligus menghilangkan rasa 'craving'.

3. PEFORMANCE DRINK: Minuman yang mengadungi 6 jenis elektolit yang mengekalkan badan hydrate. Ini penting apabila puasa badan selalunya kekurangan air. Apabila air dalam badan kurang, penyerapan nutrisi juga terbantut.

4. LECITIN: Bertindak sebangai elmusi/mengurai lemak-lemak kepada size yang lebih kecil supaya mudah disingkirkan. Ia juga mencegah pengumpulan lemak pada hati, dengan ini memudahkan pembuangan toxic dari hati.

5. OMEGA GUARD: Meningkatkan metabolisme dan mempercepatkan process pembakaran lemak terutamanya pada sekeliling organ dalam dah juga saluran darah. Ia juga meningkatkan sensitiviti insulin dalam badan, ia dapat mengawal penyimpanan lemak dlam badan.

6. HERB-LAX: Membantu membersihkan system perkumuhan dengan sempurna. Dengan bantuan daun senna dapat merangsang pergerakkan usus dan membuang najis-najis lama yang tersekat. Dengan adanya usus yang bersih, ia membantu lagi penyerapan zat/ nutriet dengan lebih berkesan. * Boleh mula sekarang sebelum puasa.

Ramai yang sudah menikmati kesan kurus dengan Set Hello New You ni. 


Kalau ada yang boleh mengurangkan berat badan 20kg dalam 2 bulan, why not kita usahakan 10kg dalam sebulan kan? 10 kg tu pon comfirm lompat bintang kan kita. 😂  Macam rakan seperjuangan saya, AMIRAH jADILAH yang dah turun 12kg dengan Set Kurus Shaklee ni. Menarik kan?

So let START!
Let have a HELLO NEW ME by the end of Ramadhan.

Jom whatsapp saya dan dapatkan Set Kurus ini sebelom terlambat.


P/s: Dengan set ini juga jika kita istiqammah, lepas raya pon tak perlu risau berat naik mendadak ye.


#PengedarShakleeElmina
#BlogMegaShakle2.0
#ShakleeTriumph2023
#ShakleeThrive2023


*These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan dinasihati untuk mendapatkan rawatan/konsultasi dari Doktor atau mana-mana pakar perubatan bertauliah.

No comments: