Wednesday 17 May 2023

Dapatkan Berat Badan Ideal dengan Hello New You


Assalamualaikum semua!

Sebelum ni saya ada share pasal kurus sebelum raya (klik sini). Tapi sekarang raya pon dah nak sampai penghujungnya. So amacam? Dah dapat ke berat badan yang diidam- idam kan?? BELOM?? ALAMAKKKKK...

Haa jangan nak salahkan sebab raya yer!😁

Takpe..masih belom terlambat lagi.. masih sempat lagi untuk mendapatkan  berat badan yang ideal.Mungkin ada yang dah dapat berat ideal masa bulan puasa. Tapi bila raya ni.. almaklum je la. Its okay. Apa yang penting dalam berat yang idea ni pon sebenarnya adalah bergantung pada Jisim Badan seseorang itu juga.. erti kata lain BMI index (Body Mass Index).  Berat badan yang ideal tu macam mana kita nak tahu? Jom kita buat kira-kira untuk renungan bersama. 

BMI Calculation
Kiraan BMI


Senang je nak kira.. hanya perlukan berat badan dan juga ketinggian. Bahagi kedua-duanya dah kita boleh dapat BMI . Dari nilai BMI itu kita tengok sama ada kita berada dalam BMI normal atau overweight.

Index BMI.

So macam mana BMI kita lepas raya ni?
Overweight atau Obess atau Normal..

Jaga-jaga ya. Seperti mana yang kita semua tahu. Overweight atau obesiti sangat membahayakan kesihatan. Ia boleh menjadi punca kepada penyakit-penyakit kronik yang lain seperti kolestrol tinggi, serangan jantung, strok, serangan asma mahupon cancel. 

Jom say HELLO TO NEW YOU!


Alhamdulillah, sebenarnya saya sendiri baru mengamalkan  set Hello New You ni pada bulan puasa yang lepas secara serious. Alhamdulillah dengan bantuan set ini memang memberi tenaga yang memberangsangkan. Sepanjang bulan puasa ni saya berjaya turunkan berat badan sebanyak 5kg.

Dan..

Dan menariknya, sepanjang syawal ini juga saya berjaya kekalkan berat badan saya. Yer, di musim-musim raya ni, setiap minggu ada open house. Bukan satu.. tapi 2-3 buah rumah. Bagi saya satu yang mengkagumkan yer.. bukan senang. Di bulan Syawal ni terus terang ni saya bukan la yang menjaga pemakanan sangat. Boleh kata semua saya belasah. Maklumla tambah-tambah juga musim-musim panas ni. Memang segala air saya minum.. yang manis-manis pon lagi banyak saya minum. #guilty.

Tetapi bila berat badan saya masih maintain macam bulan puasa. WOW!
Apa yang saya amalkan? Semestinya set Hello New you dari Shaklee.

Pengedar Shaklee Elmina

Pepagi lagi saya akan bancuh Cinch & ESP sebagai alas perut. Ye saya cepat lapor pepagi.. 😅 Mesti minum ESP & Cinch ni then baru saya boleh menguruskan hal anak-anak ke sekolah. Lepas balik tu mesti la cari breakfast, tapi alhamdulillah dengan Cinch & ESP ni membantu saya mengawal nafsu untuk makan yang berat. Sekadar roti sekeping pon boleh tahan sampai lewat lunch. Kadang-kadang tu memang skip sahaja.

Satu lagi yang menjadi kegemaran saya dalam Set Hello New You ni adalah Performance Drink. Dalam musim-musim panas ni memang dah menjadi kewajpan saya akan buat sebalang penuh Performance Drink ni dah habis by tengah hari. Suprizingly, performance Drink ni memang cepat hydrate badan saya dah juga yang saya suka adalah kurang craving saya pada air manis. Kalau panas-panas ni selalunya Tealive ke.. ais blended memang la menjadi kegemaran! #Guiltylagi.

Potong rumput dikala musim panas bersama Performance Drink.

Di tambahkan lagi dengan Lechitin ,Omega Guard & Herb-Lax , memang membantu dalam pemecahan lemak. Nak tahu macam mana? 😄 Anda boleh rasa sendirinya process sebelom, semasa & selepas pembuangan. Nak cerita kang .. ada yang tak sanggup nak baca lak kan? Takpe.. msg saya kalau nak tahu details. Memang badan rasa sangat sedap bila process pencernaan/ pembuangan badan anda tip-top ya. 

Walaubagaimana pun, saya sendiri masih belom lagi mencapai target berat badan yang yang ingin. Masih ujung-ujung nak Overweight. Kalau boleh nak juga dalam awal-awal skala BMI Normal kan.
Mungkin selepas ini saya akan memulakan semula Intermitten Fasting bagi membantu lagi process untuk mendapatkan berat yang diidamkan. 

Jangan risau set Shaklee Hello New You ini sudah pon terbukti SELAMAT & TERBUKTI. Ramai yang sudah mendapat result memberangsangkan dengan Set Hello New You ni. Tak kira jantina baik lelaki mahupon perempuan. Ada yang sudah turun sebanyak 10kg, ada juga yang sampai 20kg.
Apa yang penting... istiqamah.


i Klik Sini sekiranya anda nak tahu lebih mendalam untuk Set Hello New You.
Nak dapatkan set ni? Jom Whatsapp saya!

xoxo
Sarah Hussain
Sid: 862703


*These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan dinasihati untuk mendapatkan rawatan/konsultasi dari Doktor atau mana-mana pakar perubatan bertauliah.

No comments: