Saturday 10 June 2023

Testimoni Shaklee: Hamil & Penyusuan Penuh dengan Shaklee

I'm a mother of Four (4).. and semuanya lahir secara C-zer.


Seperti yang pernah saya beritahu, saya mengamalkan supplement Shaklee sejak saya masih sekolah rendah..kalau nak ceritakan testimoni saya sendiri memang la banyak. Tapi yang nak saya kongsikan pengalaman saya mengambil Set Hamil Shaklee dari anak pertama (2012) hingga anak terakhir (2020). Dari Set Pregnancy Shaklee sehinggakan set penyusuan.

Sejak saya disahkan hamil, ibu dah kakak ipar saya sudah mengingatkan saya untuk mengambil Set Hamil Shaklee  yang terdiri daripada MulitVitamin Vita-Lize, B-Complex, Vitamin C, Omega, Ostematrix & ESP. Untuk pengetahuan selanjutnya boleh baca blog saya mengenai Set Pregnancy Shaklee.

TESTIMONI 1:
Set Pregnancy Shaklee
Set Pregnancy Shaklee


Dengan pengambilan set hamil shaklee, saya rasa sangat berbeza. Memang setiap orang lain pengalaman semasa hamil/pregnant. Tapi saya boleh summarykan pengalaman saya bagi keempat-empat anak saya.
  1. No morning Sickness: Alhamdulillah sejak dari pregnancy pertama hingga ke empat saya tidak mempunyai morning sickness atau apa-apa alahan. Memula dulu ingat lagi bila saya fikir saya dioffice, macam mana nak cover kalau ada alahan-alahan ni.. alhamdulilah, tak ada. Vitamin C banyak membantu.
  2. Tiada leg cramp: Selalukan kita dengar bila pregnancy ni akan kerap berlaku leg cramp di waktu malam. Alhamdulillah, saya tidak ada experience itu untuk kesemua pregnancy.
  3. Tiada keadaan yang Susah Tidur/Anemia: Selalunya berlaku bila kita dalam 3rd pregnancy, alhamdulilah saya tiada masalah itu. Walaupon ada ketika sewaktu pregnancy ke2 saya saya masih perlu menyusukan anak pertama. Tetapi saya masih boleh menikmati tidur yang berkualiti.
  4. Tiada masalah sembelit: Apabila organ dalaman dah tersempit, selalu kita dengar ada dikalangan wanita hamil mengalami masalah sembelit. Apabila sistem pencernaan terganggu disitu la mulanya timbul masalah kulit kusam dan sebagainya.
  5. Aktif Bertenaga: Diwaktu pregnancy pertama & kedua saya masih bekerja dipejabat. Dan saya sangat aktif bergerak kesana kesini menjalani tugas-tugasan. Diwaktu pregnancy ke 3 &  ke 4, sebagai surirumah lagi la aktif kerana kerja seorang ibu kepada anak-anak kecil tak pernah habis.😄 


TESTIMONI 2

Testimoni Set Menyusu Shaklee. 

Set Penyusuan
Set Penyusuan Shaklee yang Lengkap

Saya pasti ramai yang mulakan product Shaklee ini dengan mengambil Set Penyusuan (klik for more details). Set penyusuan ini tidak la berbeza dengan Set pregnancy, dengan hanya pertambahan Alfafa yang membantu dalam pemprosessan susu.  Sejak anak pertama saya, saya sudah nekad untuk melakukan penyusuan penuh sehingga 2 tahun bagi setiap anak-anak saya.

Anak pertama : 2 tahun setengah (terpaksa berhenti sebab berebut dengan adik baby)
Anak Kedua : 2 tahun
Anak Ketiga: 1 tahun setengah (Setengah bulan lagi saya pregnant anak ke 4 - susu dah berkurang & rasa lain)
Anak keempat: 2 tahun setengah sehingga hari ini. Cuba nak wean off tapi belum berjaya😂.

Bagi saya set penyusuan ini sangat lengkap, bukan hanya pada baby tetapi juga ibu yang masih dalam pantang. Memang berbeza bila menyusu bersama Set Penyusuan Shaklee ini. Apa yang saya dapati,
  1. Susu lebih meriah dah pekat: Saya penah cuba tidak amik set ini selama seminggu, saya dapati dengan pengambilan set ini, susu badan lebih pekat dah berat compare apabila tidak ambil. Tanpa set ini, susu badan lebih cair. Bukan itu sahaja, bayi juga lebih mudah kenyang apabila susu padat.
  2. Badan baby lebih tegap dan semangat: Ini memang ketara apabila bayi diberi susu badan. Anak pertama saya capai 10kg pada 3 bulan. Bukan berat badan menjadi issue, tetapi kemampuan bayi tersebut mengawal leher, tangan & kaki serta progress 'roll over' juga penting.
  3. Luka C-zer cepat pulih: Ini sangat penting bagi ibu-bu yang melahirkan  anak secara C-zer. Penjagaan luka c-zer dikala pantang dan menyusu badan bukan sesuatu yang mudah. Tambah lagi bagi saya 4 kali C-zer pada tempat yang sama.Ngilunya masih terasa. Alhamdulillah dengan zat-zat yang dibekalkan dalam set penyusuan ini juga membantu dalam mempercepatkan penyembuhan luka. Alhamdulillah dalam masa 2-3 minggu selepas kelahiran, saya boleh melakukan aktiviti seperti biasa.
  4. Kulit bayi lebih halus dan cerah: Dengan penyusuan yang penuh dengan zat-zat yang lengkap. Alhamdulillah kulit anak-anak saya dilahirkan bersih dah cantik.
  5. Memberi tenaga berpanjangan : Tahu tak anda dengan penyusuan anak yg berumur 3-6bulan, kira-kira 620 kolori dibakar setiap hari.(samaan jogging utk 45min). Boleh banyangkan bertapa cepat tenaga habis bagi seorang ibu yang menyusu. Dengan supplement ini, dia memang memberi saya tenaga berpanjangan menguruskan keluarga.  
  1. Pengedar Shaklee Elmina
    All my Shaklee Kids.

Pengedar Shaklee Elmina
FayFay 5 bulan bersama abang dan kakak thia.

Pengedar Shaklee Elmina
Bonding antara adik beradik dah ibu juga rapat dengan susu ibu.




Pengambilan supplement ini bukan la untuk jangka masa pendek. Tetapi untuk jangka masa yang panjang. Jangan terkejut kalau saya cerita ibu saya baru-baru ini jatuh terhantuk dibucu dinding dengan kuat dan jatuh terduduk. Lebam yang besar di dahinya sehinggakan kedudukan mata jatuh sedikit. Di usia 70-an, hantukkan sebegitu kuat memang boleh memberi effect pada badannya terutama pada pinggang/pinggul akibat jatuh kebelakang. Alhamdulillah, asbab sentiasa mengambil supplement recovery dirinya sangat cepat! In a week, she's back strong. Lebam pon hilang dalam seminggu. 

Itu la dia serba sedikit perkongsian testimoni saya sendiri sebagai pengguna Shaklee. First time saya ceritakan secara detail, asbab dari cabaran yang diberikan oleh Master Norita semoga saya berjaya mendapat hadiah istimewa dari tajaan www.anakkuwiraku.com.

Walaubagaimana pon setiap orang mungkin mempunyai pengalaman yang berbeza. 
Jangan la kita berputus asa.Kadang-kadang kita tidak tahu effect supplement yang kita ambil mungkin mengambil masa sedikit untuk kita rasai.

Untuk mereka yang inginkan lebih lanjut maklumat tentang Set Pregnancy Shaklee dah Set Menyusu Shaklee, jangan malu-malu... whatsapp sahaja saya di talian 012-9188995.

A Mother yang menyusu dimana sahaja😅


xoxo
Sarah Hussain


#PengedarShakleeElmina
#ShakleeTriumph2023
#ShakleeThrive2023

*These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan dinasihati untuk mendapatkan rawatan/konsultasi dari Doktor atau mana-mana pakar perubatan bertauliah.


















No comments: