Tuesday 11 July 2023

VIVIX & RES-V : Apa Perbezaanya?




Sering kali saya mendapat soalan apakah berbezaan Vivix & ResV? Dah nama pon lain kan.. mesti la ada perbezaanya kan.

Apa persamaan Vivix & ResV?
Sebelom kita lihat perbezaan, jom kita fahami apakah persamaan kedua-dua product Signature Shaklee ini.

1. Mengandungi Khasiat Polifenol.
Sudah tentunya khasiat polifenol yang tinggi.
Polifenol merupakan komponan bioaktif yang terhasil secara semula jadi didalam tumbuh-tubuhan. Untuk mendapatkan polifenol yang perlbagai jenis, kita perlu mengambil sayur-sayuran & buah-buahan dari pelbagai warna. Ini kerana kepekatan dan jenis polifenol adalah berbeza-beza dari segi warnanya.MasyaAllah uniknya ciptaan Allah s.w.t
Sifat polifenol adalah melindungi tumbuh-tumbuhan tersebut. Makanya dengan mengambil polifenol ini dalam tubuh kita, ia dapat melindungi sel-sel yang ada dalam badan kita. Dengan erti kata lain polifenol ini juga anti-oksidan yang berkuasa.

2. Kajian Secara Scintific.
Product Shaklee sudah semestinya melalui kajian secara klinikal oleh scientis. 
Vivix dihasilkan selepas 6 tahun kajian dan mula dipasarkan pada tahun 2008. Manakala ResV merupakan kajian yang lebih terperinci pada Vivix dan mengambil masa selama lebih kurang 10-11 tahun dah mula dipasarkan pada tahun 2019. 
ResV dan Vivix juga mempunyai hak patern ekslusif terhadap process pembuatan dan ramuannya. Vivix mempunyai 3 pattern exclusive, manakala ResV mempunyai 6 pattern exclusive.

3. Ramuan Botani 
Kedua-dua ResV dan Vivix mengekalkan ramuan atas yang sama iaitu dari 3 jenis Muscadine Grape, Purple Carrot dan Japaneese Knotweed. 

Bahan utama bagi kedua-dua Vivix dan ResV, iaitu Muscadine Grape menjadi pilihan kerana sifat anggur itu sendiri secara fizikal bersize besar serta kulit yag tebal dan biji yang kaya dengan antioksidans serta mengandungi jumlah asid ellergic yang tinggi (sejenis polifenol). Muscadine grape ini juga mengadungi 15 jenis polifenol. Di samping itu juga keunikkan muscadine grape ini mengandungi extra kromosom berbanding ke anggur yang biasa. 

4. Certified Halal
Kedua-dua Vivix dan ResV memiliki certified Halal dari Islamic Service Of America (ISA). 


Jadi apa pula Perbezaan Vivix & ResV?
Ada banyak perbezaannya, suka saya disini nak sharekan dalam bentuk table supaya lebih mudah difahami dan lebih straight forward. 

 

VIVIX

RESV

Kuasa Polifenol

10% lebih berkuasa berbanding resvetrol tunggal

30% lebih berkuasa berbanding VIVIX

Kandungan Polifenol

Kandungan spektrum polifonol namum lebih fokus kepada khasiat detox

Kandungan spektrum polifenol lebih pelbagai  dan seimbang

Fokus

Khasiat detox lebih banyak, jesterus lebih banyak dari aspek detoxifying, anti inflamation, melindungi dan membaiki pada tahap selular seperti penyakit-penyakit tak berjangkit, kuruskan badan dan lain-lain.

Khasiat polifenol lebih seimbang jesteru membantu dalam perkara-perkara kecil tetapi memberi impak besar seperti hormon issues dan lain-lain.

Ramuan

4 Ramuan Utama : Muscadine Grape,
Purple Carrot,
 British Elderberry & Japanese Knotweed

7 Ramuan:
Muscadine Grape,
Purple Carrot,
Japaness Knotweed,
Blackcurrent,
Promoganate,
Red Grape, Chebulic Myrobalan

Bentuk

Cecair

Liguigel/Softgel

Shelf Life

1 tahun

2 tahun

Kaedah Penyimpanan

Perlu disimpan dalm peti sejuk

Tidak perlu disimpan dalam peti sejuk.

Kaedah Pengambilan

Disarankan pada waktu pagi

Disarankan pada waktu malam



Jom amalkan ViVix & ResV Shaklee.

Walaupon harga Vivix & ResV ini agak tinggi, tetapi sangat berbaloi apabila kita sudah memahami khasiatnya. Dengan ujian demi ujian yang telah dilakukan oleh pihak scientis  dengan menggunakan ramuan yang bermutu tinggi, tak hairanlah dua-dua product Vivix dan ResV ini menjadi rebutan ramai.

Saya sendiri mengamalkan Vivix disebelah pagi dah ResV disebelah malam. Saya dapati memang berbeza. Sebagai suri rumah yang menguruskan rumah & keluarga, ia memang memberikan saya tenaga yang berpanjangan, apabila badan rasa sihat dah bertenaga mood kita juga berada dalam keadaan yang baik dan tidak stress.

Bagi mereka yang ingin mencuba. Ini peluang terbaik kerana bulan ini Shaklee ada memberi promosi yang hebat bagi ke-dua-dua product ini.
Jom hubungi saya di talian 012-9188995, kita boleh sembang-sembang dan dapatkan product yang terbaik dengan anda. 


xoxo
Sarah Hussain
SID:862703
Pengedar Shaklee Elmina


*These statement have not been evaluated by the FOOD and Drug Administration. These products are nit intended to diagnose, treat,cure or prevent any disease.. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan dinasihati untuk mendapatkan rawatan/konsultasi dari Doktor atau mana-mana pakar perubatan bertauliah.

No comments: