Wednesday 13 November 2019

My 3rd heroes




Mommy tak pernah tulis pasal my 3rd hero kan? Dalam tak sedar dia dah pun 1 tahun dua bulan....ha ini bermakna dah setahun dua bulan juga dia menyusu susuibu. 

Inilah Fayyad Israr ....dan dia adalah anak kedua yang bertuah kerana mommy dapat besarkan sendiri. Jika abangnya Faiq mommy tinggalkan mamatok jaga sebab mommy masih kerja masa tu.

So alhamdulillah, mommy rasa syukur sebab ketiga-tiga anak mommy dapat berikan susu ibu.

Masa anak 1st walaupun bekerja, mommy berusaha dengan  mengepam susu setiap hari untuk bekalan abang Iman. Anak kedua dan ketiga ni, walaupon tak kerja tapi mommy manage menyusukan mereka dengan baik.

So mommy nak la share...antara tips nak menyusu dengan jayanya ...pasti bermula dengan niat kerana nak beri yang terbaik pada si  manja.

Alhamdulilah walau Fayyad ni my 3rd baby, dia lahir 3.5 kg .... dan dengan umur 1 tahun 2 bulan berat dia dah capai almost 10.5 kg. 

Memang puashati sebab anak-anak Mommy semua merasai susuibu dengan jayanya.

Bagi yang dah kenal Mommy sure tahu kan Mommy amalkan vitamin Shaklee, set menyusu Shaklee...sejak mengandung sampailah sekarang.....menyusu si Fayyad pula.


So next entry Mami akan cuba share tentang vitamin mengandung , vitamin menyusu dan tips-tips untuk menjadi ibu dan surirumah.

Sementara tu boleh jemput baca entry mami sebelum ni.... Cerita waktu berpantang.


No comments: