Thursday 7 November 2013

Sustained Release Vita- C has return!!

Yeahhhh.. Vita-C has been restock!!



Whats so special about Shaklee Vita C?

"The science of natural sustained released" vitamin C was first invented by Shaklee.
In each tablet contain 7.5serving of whole oranges including the skin (553mg) and release 1.5 fruit's vitamin C in our body every hour for 5 hours.

Apakah kepentingan Vitamin C??
  •  Forms collegen - stimulate the formations of collegen. Collegen merupakan asas kepada otot (muscles), tisu, gusi dah tulang. Maka, it boleh membantu masalah kulit berkedut, dan mencegah kulit yang mengelebeh.
  •  Mengatasi masalah pendarahan - kekurangan vitamin C menyebabkan  gusi berdarah, lebam -lebam, luka lambat pulih, kulit kering, rashes dah kulit mengerutu.
  • Meningkatkan imun sistem - membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan iron, membantu sel darah putih melawan bakteria dan kuman, dengan ini meningkatkan imun sistem. Ia juga membantu masalah allergies dan asma juga sangat berkesan bg mereka yang mengalami masalah selesema.
  •  Agen anti cancer - Vitamin C merupakan anti-oxida yang kuat, ia boleh meningkatkan sistem pertahanan badan secara semulajadi pada badan dan menjana penhasilan T-sel untuk melawan sel-sel cancer.
  • Mencantikkan kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari dapat menjadikan kulit lebih cerah, melambatkan process penuaan dan menghapuskan pigmentasi yang menjadi punca kedutan kulit.
  • Mengatasi Insomia (masalah tidur) - Membantu masalah tidur, stress dan anxiety ( gangguan kebimbangan)

TAHUKAH ANDA..
  1. 1 batang rokok boleh memusnahkan Vitamin C dlm badan sebanyak 50-100mg. Ia bukan sahaja bagi penghisap rokok sahaja, malah sesapa sahaja yang menghirup asap-asap rokok disekeliling.
  2. Anxiety ( Gemuruh) akan mempercepatkan kemusnahan Vitamin C dalam badan.
  3. Binatang seperti rabbit boleh menghasilkan Vitamin C sendiri, dimana manusia TIDAK boleh menghasilkan sendiri.
  4. Vitamin C juga mudah larut dalam air, ia juga mudah musnah dari badan kita melalui perbagai cara kehidupan harian kita. Oleh itu, amat penting untuk kita mengambil Vitamin C setiap hari.
  5. Vitamin C tidak mengandungi sebarang toxic.
  6. Setiap hidangan buah-buahan mengandungi anggaran 45-60mg vitamin C. Buah-buahan menghasilkan Vitamin C 10 hari selepas buah tersebut masak/matang. Oleh itu, bagi buah yang belum cukup masak, kandungai vitamin C sangat sedikit. Vitamin C dalam buah juga akan hilang separuh disaat ianya dipetik dan musnah apabila terdedah pada suhu panas.



No comments: