Wednesday 28 August 2013

Ostematrix & Kelebihannya

" Sarah...Oste tu sgt best!"

Msg yg diterima dr serog kawan di pagi hari..=p
Begitu la msg yg diterima dari seorg kawan yg baru pertama kali mengunakan Ostematrix. Beliau sorg ibu yg baru sahaja melahirkan anak keduanya dah masih dalam pantang.

Sebelum ini dia ada menceritakan pada saya yang dia mengalami masalah pembuangan ketika mengandung lagi. Adalah menjadi kebiasaan ibu-ibu mengandung akan mengalami masalah pembuangan terutama di akhir-akhir kandungan (3rd trimester). Memandangkan keadaannya yg sarat mengandung, jadi saya shorkan pada dia untuk mengambil Ostematrix. Alhamdulillah, hasilnya memberangsangkan.

Kelebihan Ostematix Shaklee adalah mengandungi kalsium karbonat, kalsium sitrat dah kalsium sitrat malet disamping magnesium & Vitamin D yang mana tidak menyebabkan sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang (Credit to AnakkuWirakku)

Ostematric Shaklee ini mempunyai pebagai kelebihan pada setiap individu dan bukan pada ibu mengandung sahajada.
- Jika anda seorang yg bekerja dah sering keletihan, ostematrix antara jawapan terbaik untuk membantu kekal bertenaga & bersemangat.

- Jika anda seorg wanita yg sering mengalami masalah PMS setiap bulan, mengamalan ostematrix juga dapat membantu mengurangkan kesakitan di kala menstrual.

- Bagi ibu yg mengandung, bukan sahaja masalah sembelit dapat diatasi, ostematrix juga membantu mengurangkan stress, masalah 'water retention' dah juga masalah kejang kaki.

- Bagi pesakit yang sering mengalami migrain, ostematrix juga membantu melegakan kesakitan ini kerana mirgain kebiasaanyer disebabkan stress terhadap tubuh badan kiter.

-Dan bagi ibu yg mengusu pula, kelebihan ostematrix tak ternilai tingginya dimana ia membantu pengeluaran susu ibu dan yang paling mahal sekali bayi kita akan mendapat zat2 calsium & magnezium yg penting bagi membantu pembesaran bayi.

- Bagi wanita & lelaki yg berumur 30tahun ke atas, calcium amat diperlukan bagi memastikan bekalan calcium dalam badan mencukupi supaya tidak mengalami osteoperosis dikala umur meningkat.

Banyakkan kelebihan-kelebihan Ostematrix Shaklee nie? Mari dapatkan dah anda rasai sendiri perbezaaanya =)



No comments: